نفقه

دوشنبه 27 فروردين 1397
0:20
مشاوره حقوقی

نفقه چیست؟

معنی نفقه در قانون اسلامی در واقع عبارت است از کمک و انفاق و در واقع یکی از وظایف مرد است که باید به تامین همسر و خانواده خود از نظر تامین مسکن، تامین خوراک، پوشاک، هزینه های درمانی و … می باشد و با جاری شدن خطبه عقد دائم بر گردن مرد خواهد بود.

مبلغ نفقه

اگر در حال تحقیق درباره نفقه و مبلغ و میزان آن هستید و می خواهید بدانید که نحوه محاسبه آن به چه صورت انجام می گیرد، در واقع باید هزینه ای که برای آن براورد می شود بر حسب شرایط و شان خانوادگی زن، اقلیم و عرف آنان است. یعنی مثلا اگر زن در خانواده ای بزرگ شده باشد که در آن خانواده رسم بر این است که برای زن خانواده برای کمک به امور خانواده فردی استخدام می شود، شوهر این زن نیز موظف است که برای همسر خود فردی را استخدام کند که کمک حال وی در خانه باشد.

مشاور حقوقی پاسخ میدهد:

در واقع شرط تعلق گرفتن این حق به زن دو مورد می باشد:

  1. تمکین خاص: که به معنای اطاعت در روابط زناشویی است.
  2. تمکین عام: که در واقع اطاعت و فرمان پذیری از مرد در کلیه امور زندگی و در واقع محترم شمردن فرمان او به عنوان مدیر زندگی می باشد.

برای مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری به سایت مشاورین حقوقی دادارتل مراجعه نمایید.



برچسب ها: نفقه ,
[ بازدید : 88 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وکیل پایه یک دادگستری | وکیل | مشاوره حقوقی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]